ש"ס מסכימה לדחיית הבחירות בחודש; סמוטריץ' ממשיך לתקוף

מוטי הלפרין No Comments on ש"ס מסכימה לדחיית הבחירות בחודש; סמוטריץ' ממשיך לתקוף

יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע כי סיעת ש"ס תסכים לדחיית הבחירות המקומיות בחודש – אם יימצא לכך רוב בוועדה. סמוטריץ' ממשיך לתקוף: "פוליטיקה קטנה שמשרתת אינטרסים וחושפת מופע צביעות לא יאמן"

צילום: יונתן סינדל/פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המחלוקת סביב מועד הבחירות המקומיות: יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע אתמול לראשי הציונות הדתית ולכל הנוגעים בדבר, ש"לאור הטענות המוצדקות בדבר מועמדים וחיילים הנמצאים במילואים בהגנת עם ישראל ואינם יכולים להיערך כראוי", הרי שבאם יימצא רוב בוועדת הפנים לדחיית מועד הבחירות ל-27 בפברואר, סיעת ש"ס תתמוך בדחייה זו.

בש"ס מבהירים, כי המועד 30 בינואר נקבע על פי חוק שחוקקה הכנסת, עליו הצביעה פה אחד. "שר הפנים משה ארבל הודיע על קיום הבחירות במועד זה לאחר שבדק וגילה כי אין את הרוב הדרוש בוועדת הפנים, בממשלה ובמליאה לדחיית הבחירות. כמו כן בדק מקצועית מול כל גורמי המקצוע כמו הצבא, המשטרה ושאר הגורמים שהודיעו כי הם ערוכים לקיום הבחירות ב-30 בינואר. משכך, הוא מחויב על פי חוק לקיים את הבחירות במועד זה ולהכין אותן כראוי. כאמור, ככל ויימצא רוב לשינוי המועד, ש"ס תתמוך בדחיית הבחירות ל-27 בפברואר".

יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ התייחס לנושא לפני זמן קצר בפתח ישיבת הסיעה, התעלם מהמסר של ש"ס ותקף בחריפות: "אני פשוט לא מצליח להבין את ליקוי המאורות שעובר על חבריי בממשלה ובמיוחד שר הביטחון יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שבמקום להתחשב במילואימניקים ולדחות את הבחירות לאחר המלחמה הם רצים לזה באמוק, ורוצים להביא לנו מערכת בחירות רווית יצרים ומחלוקות בימים שבהם מאות אלפי משרתי המילואים מחרפים את נפשם להשמדת האויב הנאצי בעזה, בימים בהם אנחנו מתעוררים כל בוקר וחוששים לפתוח את הטלפון הנייד כדי לא לראות את השמות והפרצופים של הנופלים החדשים, בימים בהם עם שלם לא ישן בלילה, בני המשפחות של משרתי המילואים שנלחמים עכשיו בחירוף נפש ומתפללים שלא תבוא אצלם הדפיקה בדלת שממנה והלאה חייהם לא יראו עוד אותו דבר. הם יכולים להתעסק עכשיו בבחירות?! זה מעניין אותם?! יש להם קשב לזה עכשיו?!

סמוטריץ' המשיך ותקף: "ההחלטה הזו היא פוליטיקה קטנה שמשרתת אינטרסים של כמה פוליטיקאים וחושפת מופע צביעות לא יאמן. איפה בני גנץ שטען שכמה מאות מיליונים שלא קשורים ישירות למלחמה אי אפשר להעביר, אבל מערכת בחירות שזורקת מלחת לגלגלי האוטובוס מאות אלפי מילואימניקים ומיליוני בני משפחות שלהם זה בסדר, ואיפה שר הביטחון, שבישיבת הממשלה התחמק שוב ושוב והסתתר מאחורי הטיעון היבש "אין מניעה ביטחונית". איך אתם לא מתביישים?! להצטלם עם המילואימניקים בעזה ולהוציא את זה לתקשורת זה אחלה. אבל להתחשב בהם ולהתעמת קצת עם קבלני קולות זה יותר מידי בשבילכם?! לצערי יש אנשים שחלשים מול העסקנים וחזקים על הגב של המילואימניקים.

"עדיין לא מאוחר לעשות את הדבר הנכון, אני פונה לחבריי וקורא לדחות את הבחירות המוניציפליות. זה סדר העדיפויות הלאומי הנכון. תנו ללוחמי המילואים להתמקד עכשיו במלחמה ולא להפסיד בשל כך את הזכות והחובה להשפיע על הרשות המקומית שלהם ביום שאחרי ולהיות חלק".

מלשכת שר הפנים משה ארבל נמסר: ״לא תקודם חקיקה ממשלתית לדחיית מועד הבחירות. המועד הקבוע בחוק הוא 30.1.24״.



0 תגובות